Özel Eğitim Alt Sınıfları
2003-2004 Eğitim Öğretim Yılı ikinci dönemi itibari ile ilimiz Gazi İlköğretim Okulu,Hikmet Uluğbay İlköğretim Okulu ve Eko İnşaat İlköğretim Okulu Müdürlüğü bünyesinde Eğitilebilir zihinsel öğrenme yetersizliği olan öğrencilerimiz için 3 Özel Eğitim alt sınıfı oluşturularak ilimizde zihinsel engelliler alanında eğitime başlanmıştır.
Okulumuzun Açılışı
Eğitim Uygulama Okulu Ve İş Eğitim Merkezi Müdürlüğü Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğünün 19.08.2004 tarih ve 3313 sayılı yazılı makam oluru ile hizmete başlamıştır.
Okulumuzun açılışı ile birlikte Özel Eğitim alt sınıflarında çalışan iki öğretmen 20.10.2004 tarihinde okulumuzda eğitim ve öğretimi başlatması için görevlendirilmiştir. Eğitim öğretim üç yıl boyunca geçici olarak hizmet eden binada sürdürülmüştür.
Yeni Hizmet Binası
2006 Yılı Temmuz Ayında yapımına başlanan yeni hizmet binası Dünya Bankası II. Faz kapsamında yapılmış olup 26/01/2007 tarihinde hizmete açılmıştır.
Bina 8 derslikli olup mevcut ihtiyaca cevap vermektedir.
Öğrenciler
Okulumuz; Özel Eğitim Uygulama Merkezi I.Kademe 1.Ana Sınıfı,1.Otizm Sınıfı ve 4.Orta-Ağır Zihin Engelliler Sınıfı. Özel Eğitim Uygulama Merkezi II.Kademe 1.Otizm Sınıf, 4.Orta-Ağır Zihin Engelliler Sınıfı.Özel Eğitim İş Uygulama Merkezi 4.Orta-Ağır Zihin Engelliler Sınıfından oluşmaktadır. Her üç kademede kesin kayıtlı öğrenci sayısı 83 öğrencidir.
Eğitim-Öğretim
Dünya nüfusunun %10´unu engelliler oluşturuyor. Bu oran ülkemizde %12,29 yani 10 milyona yaklaştı ve her geçen gün artmaktadır. Unutmayalım ki hepimiz birer engelli adayıyız.
Özel Eğitim, ortalama öğrenci özelliklerinden önemli derecede farklılaşan öğrencilere sağlanan bireysel olarak planlanmış ve bireyin bağımsız yasama olasılığını en üst düzeye çıkarmayı hedefleyen eğitim hizmetlerinin bir bütünü olarak ifade edilmektedir. Özel eğitim gerektiren, bir başka deyişle özel gereksinimli öğrenciler, zihin engelliler, öğrenme güçlüğü olanlar,duygusal ve davranış bozukluğu olanlar,bedensel yetersizliği olanlar, duygusal ve davranış bozukluğu olanlar,konuşma ve dil sorunlular, işitme engelliler, üstün zekalılar ve üstün yeteneği olan öğrenciler seklinde gruplara ayrılmaktadır.
Zihin engelli birey, içinde yaşadığı toplumda sürekli etkileşim içerisindedir. Zihin engelli birey kendisini ifade edebildiği ve kendi ihtiyaçlarını bağımsız olarak karşılayabildiği düzeyde toplum içerisinde bağımsız olarak yaşayabilmesi ve kabul görmesi söz konusudur. Bunun, için bireyin günlük yasam becerilerini kazanabilmesi gerekmektedir.
Normal çocuklar, anne-baba gibi modeller ya da onlara tanınan fırsatlar aracılığıyla gelişim evreleri içinde günlük yasam becerilerini kazanabilmektedir. Buna karşın zihin engelli çocuklar, genellikle normal çocuklara tanınan fırsatlara sahip bulunamamaktadır. Çünkü aileler zihin engelli çocuğun günlük yasam becerilerini nasıl kazanabileceğine ilişkin yeterli bilgiye sahip değildirler. Aileler zihin engelli çocukların bu tür becerileri yapmaları yerine genellikle onlar için kendileri yapmaktadır.
Zihinsel yetersizlik kadar anne-baba ve çevrenin olumsuz tutumları ve sistemli yaşantıların sağlanamaması,zihin engelli çocukların günlük yasam becerilerini kazanabilmelerini etkileyebilmekte ve geciktirebilmektedir.Bu yüzden zihin engelli çocukların günlük yasam becerilerini kazanabilmeleri özel birtakım düzenlemeleri gerektirmektedir.
Adres:
Devlet Demir Yolları Altı Fen Lisesi Karşısı
Telefon
04362160700